9 paź 2007

Garść inspiracji



Iluzje w życiu
Stosunkowo niewielu ludzi zdaje sobie jednak sprawę, iż do rozpoznania nietrwałej i iluzorycznej natury codziennego życia potrzebna jest poważna codzienna praktyka. Nie wystarczy tylko posłuchać moich słów, przeczytać książkę lub dojść do intelektualnego zrozumienia tej prawdy. O buddyjskiej praktyce słyszało wielu, ale niewielu chce się jej naprawdę poświęcić. Jeszcze trudniej spotkać kogoś, kto praktykuje, budzi się ze snu i zamiast zapaść weń z powrotem, w końcu urzeczywistnia swą własną naturę.

Mistrz Szeng-Jen “Bęben Dharmy”

Wolność od ego
“Gdy tylko odsunąłem swoją osobowość, gdy tylko wyzbyłem się ego, wszechświat, który wydawał się wrogi i wypełniony wszystkimi formami lęku, okazał się być taki tylko w odniesieniu do idei “ja”; dopóki “ja jestem ja”, wszystko musi wydawać się wrogie. Teraz, gdy nie było już żadnego ja, które mogłoby cierpieć, wszystkie idee, które były przyczyną cierpienia, stały sie niewinne. Mogłem chwalić doskonałość każdej części, podziwiając i czcząc też całość.”

A.C.

Nauczyciele
“Nauczyciele często są jak szyby: pozwalają widzieć prawdę, ale oddzielają od rzeczywistości.”
Khalil Gibran

Ścieżka prawdy
Prawdy szukaj w medytacji, a nie w zakurzonych księgach. Aby ujrzeć księżyc, patrz w niebo, a nie w sadzawkę
Babaji

Mądrość
Gdy mędrzec wskazuje księżyc, głupcy patrzą na palec
przysłowie hinduskie

Ewolucja
“Zmiany nie zależą od upływu czasu - tylko od ewolucji naszych myśli”
L. Ż.


Szczęście
“Ten szczęśliwy ma zawsze plan - nieszczęśliwy ma zawsze wymówkę
Szczęśliwy mówi “pozwól sobie pomoc” - nieszczęśliwy mówi “to nie jest moja sprawa”
Szczęśliwy znajduje na każdy problem rozwiązanie - dla nieszczęśliwego każde rozwiązanie stanowi problem
Szczęśliwy porównuje swoje osiągnięcia ze swoim celem - nieszczęśliwy przyrównuje sie do innych
Szczęśliwy mówi “ciężka sprawa, ale jest to możliwe” - nieszczęśliwy mówi “jest to możliwe, ale ciężka sprawa”
Szczęśliwy jest zawsze częścią rozwiązania - nieszczęśliwy jest zawsze częścią problemu”

nieznane

Brak komentarzy: